Hoe doe ik een restitutieverzoek?

Om restitutie te vragen moet je een aantal stappen doorlopen. Als je onderstaande stappen volgt wordt je restitutieverzoek het snelst verwerkt.

1. Zoek je bestelling op de pagina ‘Tickets’ in Eventbrite.

Nadat je hebt ingelogd op je Eventbrite-account (ga hier naartoe als je nog nooit hebt ingelogd), open je het accountmenu. Klik vervolgens op ‘Tickets’ om je bestelling te zoeken.

Staat je bestelling niet in de lijst? Misschien moet je op ‘Meer tonen’ klikken als je veel bestellingen hebt of controleren dat je bent ingelogd op de Eventbrite-account voor het e-mailadres dat je tijdens registratie hebt ingevoerd.

2. Selecteer ‘Restitutie aanvragen’.

Selecteer ‘Restitutie aanvragen’ om te beginnen.

3. Vul het contactformulier in en selecteer ‘Doorgaan’.

Je naam, e-mailadres en de reden waarom je contact zoekt, zijn al voor je ingevuld. Kies de reden voor je restitutie in het keuzemenu onder ‘Reden voor restitutie’. Geef vervolgens een korte uitleg voor je verzoek. Klik op ‘Doorgaan’ wanneer elk veld is ingevuld.

Het is raadzaam je telefoonnummer in het bericht op te nemen, zodat de organisator je verzoek gemakkelijker kan verwerken.

Kom je er niet uit: Neem dan gewoon contact met ons op. Let op! Hierdoor wordt je restitutieverzoek later verwerkt. Gebruik dan het keuzemenu onder ‘Reden voor contact’ om een andere reden te kiezen en de organisator een bericht te sturen.

4. Controleer je verzoek en klik op ‘Verzoek om restitutie indienen’.

Lees de informatie in je restitutieverzoek nog eens goed door om te kijken of deze klopt. Klik dan op ‘Verzoek om restitutie indienen’ om je verzoek naar de organisator van het evenement te verzenden

Als je het verzoek moet wijzigen voordat je het indient, klik je op ‘Informatie bewerken’ om terug te gaan.

5. Volg je restitutieverzoek.

Er verschijnt een bericht dat je restitutieverzoek bij de organisator is ingediend. Klik op ‘Verzoek om restitutie volgen’ om terug te gaan naar je bestelgegevens en de status van je verzoek te volgen. Je ziet een melding en je kunt op ‘Weergeven’ klikken om de details van je verzoek te bekijken.

OPMERKING: Het is niet mogelijk om nog een restitutieverzoek voor deze bestelling in te dienen en de knop ‘Restitutie aanvragen’ verdwijnt.

6. Wacht één maand.

We proberen alle verzoeken binnen één maand te behandelen. Aangezien het Bostheater geheel op vrijwilligers draait kan het zijn dat je onverhoopt toch iets langer moet wachten, we vragen om je begrip. Je ontvangt automatisch een e-mail van Eventbrite wanneer de restitutie is verzonden.

Ons streven is overigens verzoeken binnen 10 werkdagen te behandelen.

7. Wacht tot 7 werkdagen nadat je restitutie is verleend om te zien of je deze hebt ontvangen.

Het kan tot 7 werkdagen duren voordat een restitutie op je rekening staat, afhankelijk van de bank of creditcardmaatschappij.

Heb je de restitutie na 14 dagen nog niet ontvangen, neem dan contact met ons op om te controleren of de restitutie is verwerkt.

LET OP: Heel af en toe duurt het langer voordat de restitutie op je rekening staat of op de kaart die je hebt gebruikt. Heb je na 14 dagen nog niet je restitutie ontvangen? Neem dan contact op.

Goed om te weten: Creditcardmaatschappijen maken gebruik van grote banken om de fondsen te verkrijgen die zij aan hun kaarthouders lenen voor aankopen. Dit betekent dat zowel het beleid van de creditcardmaatschappij, als dat van de bank de restitutie kan vertragen.

Als de organisator bevestigt dat de restitutie is verleend, maar je hebt nog niks ontvangen, neem dan contact met Eventbrite op. Vervolgens kan Eventbrite de status van je restitutie nagaan.

footer-bg